söndag 23 september 2012

Det finns mycket....

kraft i mina barns små ben. Det bevisade de igår när vi stod och valde mellan ett antal aktiviteter igår eftermiddag. Väder och vind ställer till det lite samt att Tim hade inte riktigt varit på sitt bästa humör.
Valen som vi hade var att åka tåg till Göteborg för detta hade mormor lovat tidigare i veckan. Det andra valet var Liseberg och det sista valet var fri promenad/utflykt som var tänkt till Marstrand.

Skallens fyr

Som ni kanske förstår på bilderna så hamnade vi på Marstrand med regnkläder på och en ryggsäck packad med fika. Regnet hängde i luften och ut över havet var det extremt mörkt. Men vilket äventyr detta blev. Vi gick vänster när vi gick av färjan och Tim visade vägen. När han insåg att vägen inte riktigt tog slut så fick han en himla fart och mormor som var med blev nervös över att han skulle ramla ner för klippor och annat:-) Jag frågade mormor om hon någonsin sett Tim ramla, för han har en extrem koordinationsförmåga... Det blev jag som fick hänga på där för att mormor inte skulle få hjärtattack.

När vi kom runt ön såpass att vi kunde se Pater Noster stannade vi för att ta en fika och se prakten som var över havet. Eftersom vi kommit halvvägs så bestämde vi oss för att fortsätta och helt plötsligt hade vi gått runt hela ön, inget knot.

Vi hade också klarat oss från regn så vi hade helt klart gjort rätt val denna eftermiddag för när vi kör hemåt och kommer till Instöbron började regnet ösa ner och fortsatte sedan resten av kvällen.

Det hade lätt kunnat bli att vi hade blivit inne hela denna dag för att det kunde blivit dåligt väder, istället fick vi frisk luft, motion och ett härligt äventyr. Min största rädsla är att vi är alltför stillasittande för Tims räkning och det är han som behöver det mest. Dock tror jag att det är vi föräldrar som har de största begränsningarna - i våra huvuden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Min blogglista