lördag 7 juli 2012

Ledighet...

är alltid en blandning av förtjusning och leda som jag går på. Sommarsemester för mig ska vara sol och värme, säkert så för många. Vad gör man när vädret är dåligt? Det behöver vara varmt! I år har jag faktiskt inte haft dessa funderingar och vi ska vara lediga i fem veckor.

Vi ska ge oss iväg och bo på hotel samt B&B, vi ska försöka åka båt och lite färja till Åstol, vi ska ha kalas, hälsa på vänner och vi hoppas att vänner hälsar på oss. Vi har inga direkta måsten (förra året målade vi huset, det har jag sett hos många par att att det kan knäcka vem som helst) men visst skulle jag vilja göra en ordentlig rensning i förråd samt extrarum och göra detta rum riktigt mysigt!

Road trip, där kan allt hända! Kommer våra barn att acceptera en längre resa? Äta den mat som bjuds, ja ni vet:-)

Vi ska ge oss iväg på små utflykter med båt, vår nya familjemedlem och som väl var så njöt båda barnen att åka denna båt. Motorljud var inget problem så som vi kanske hade trott. I stället ville båda barnen sitta nära pappa, helst köra, men denna gång fick de nöja sig med att bara åka med.

Jag ser fram emot att bara vara i fem veckor. Jag hoppas naturligtvis att värme håller i sig och att det tittar fram lite sol, det mår vi bra av. Jag ska också rapportera vad som händer i våra liv under denna semester lite då och då. Just nu rabblas det siffror i tid och otid. Tim är riktigt bra på att säga ända till tio och det rabblas framåt och bakåt:-)

Jag tror att livet är ganska härligt för ögonblicket!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Min blogglista