söndag 10 juni 2012

Livet som vuxen...

att bara vara jag... det är kanske något som jag inte har gjort på väldigt länge upptäckte jag denna veckan. Att jag nu har gjort det flera gånger denna veckan är kanske ännu mera konstigt.

I tisdags var det räkfest på mitt jobb. Jag kunde stanna efter jobbet och ta några öl med arbetskamraterna, vara med på fest och ha min egna tid. Jag tog som tur var mig hem i tid annars hade dagen efter varit mer än tung för min arbetsplats vet verkligen hur man ställer till fest...

På både torsdagen och fredagen var det studentfirande och jag kunde hänga med lite på det. Att denna möjligheten dök upp var för att J inte hade något dessa dagar och som också var lite smått otroligt eftersom träningar och matcher brukar vara en regelbunden faktor. Att han tränar Juniorer i fotboll hjälpte väl till, de är dessa och deras kompisar som tog student detta år:-)

Slutligen blev jag övertalad att följa med på lite av en reunion i går. Detta innebar middag på Incontro i stan. Veckan har inte riktigt varit vad den skulle vara och igår vaknade mina barn kl 05:16 så jag var glad att jag bestämdt mig för att köra. Efter att ha gjort i undervåningen så att barnen fått var sitt rum så var jag lite däven.

 

Kvällen blev otroligt trevligt den tiden jag var med. Att sitta i vuxet sällskap, till kanongod mat och dryck, det gör jag absolut inte varje dag och jag fick blodad tand.

Jag gör också idag det som många andra gör och hade jag druckit kaffe så hade jag skrivit " Sitter här i lugn och ro och njuter av min första kopp kaffe, bloggar lite och hör alla andra snarka." Kaffe finns inte riktigt i min värld men likaså sitter jag här i min ensamhet och hör nu hur Tim börjar  att vakna... Vet inte när detta hände sist heller:-)

Vuxen tid i lagoma doser, ja, det gillar jag! Men även om jag till viss del laddar batteriet så är lagom dos av allt bäst...

Ha en helt underbar dag i regnet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Min blogglista