lördag 9 juni 2012

Ett barn är inget barn...

så känns det ibland när en av godingarna ger sig iväg med t.ex. mormor eller farmor för en hel dag. Så har fallet varit idag, Adam har tillbringat tiden borta och Tim har varit med oss.

Halva dagen har helt ägnats åt honom, några timmar har gått till ommöblering så att pojkarna har fått dela på sig och Adam nu får ett helt eget rum.... Så går det när man inte är hemma!

Jag vet inte om han kommer att uppskatta detta nu, han älskar att vara med sin storebror och det är där problemet kommer. Han behöver vara sin egan individ, ha sina saker, kunna göra det han vill lite på egen kammar. Fortfarande har Tim kvar det stora rummet som får delas lite med våra kontorssaker. Han får större golvyta och de har fortfarande kvar sin gemensamma yta. Adam har fått vårt kontor som kommer ge honom egen yta och det blev faktiskt större än vad jag trodde.

Inte en krona kommer vi att lägga ned i denna omflytt men jag har några idéer nu om att måla en remsa i Tims rum med magnet och grafittifärg. Han är mycket inne i siffror och kanske vi kan komma till bokstäver också:-)

Adams rum kommer att få en massa bilder på med bokstäverna och lite annat smått och gott. Där kommer utmaningen att vara förvaringen och där har vi lite idéer men för nu är vi nöjda för idag.

Kvällen och nattningen kommer J att få ta hand om (just nu sussar han själv) för jag ska på reunion i stora staden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Min blogglista