söndag 14 oktober 2012

Hur barnen har det speglar min vecka...

väldigt mycket! Om barnen har det lugnt och skönt, att de inte är hängiga, griniga, trotsiga i all förbannelse, ja då brukar resten av min dag/vecka vara alldeles ljuvliga.

Det jag egenligen vill säga med detta är att min vardag inte riktigt inte är min egna längre att styra. Skrattade gott åt min mamma när hon en gång sa detta till mig när jag var gravid med Tim. Det var väl jag som skulle vara den styrande, inte "the other way around".  Jag hatar verkligen att erkänna när hon har rätt och det har hon ofta haft!

Jag gör därför mitt yttersta nu när barnen håller på att bli lite större att hitta min tid, göra sådant som gör mig så omammig som det bara går. Jag märker också att det händer mycket mer i våra liv nu än vad det gjort tidigare. Barnen är inte lika mycket sjuka, Jerker och jag håller oss på benen mer och vi kanske har möjligheten att både bjuda in och bli bjudna lättare som hel eller halv familj. Och jag GILLAR detta....

Igår hade jag en alldeles underbar kväll med för mig fem helt okända tjejer. Att få vara med dem och få lov att presentera LR-produkter och samtidigt få höra hur deras vardag är, några utav tjejerna skulle ha barn och några ville ha... ja, skrattet var inte långt borta någonstans och tiden bara flög iväg. Hela vägen hem från detta samkväm hade jag ett ordentligt leende på läpparna och sådana möten kan jag leva på länge. Jag hade gjort mitt egna, bara jag:-)

Idag är det vardag igen, huset behöver vaskas av och det med ordentligt besked. Sedan blir det middag för att avsluta dagen med kalas för min morbrors fru... Helgen bara flög iväg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Min blogglista