söndag 24 juni 2012

Jag hade glömt...

hur roligt det var att stå på tee, säga mantrat till mig själv "titta på bollen, bara på bollen":-) Idag var första gången på över fem år som jag svingade klubba ute på bana, korthålsbana men det måste jag säga, korthålsbanan på Gullbringa är inte svår men otroligt fin och välskött.

Mor, kära mor, ställde upp med bravur idag med att vara barnvakt och i lite blandat väder gav jag och min sambo iväg. Min största rädsla har hela tiden varit att ryggen säger nej. I fyra år har jag gått hos kiropraktor och det har verkligen hjälpt. Jag fick go när jag var sist hos honom och idag var det dags.

Min vana trogen ville jag notera slag men det fanns inget att notera med i bagen. Jag tog ett scorekort, en peg och markerade slag för slag med ett hål. Det fungerade det också. Ett hål gjorde jag helt bort mig, ett riktigt dåligt slag men nio hål gick vi, kul hade vi och slagmässigt vann jag (vi gick båda från gul tee) men hcp-mässigt vann nog Jerker.

Detta gav mersmak och även om jag inte orkar 18 hål eller kanske kan tävla i år så blir det fler rundor, många fler rundor....

1 kommentar:

  1. AnneSofi skölden24 juni 2012 kl. 23:05

    Härligt Annelie!, då måste du nästan prova Björkebacka pay and play :)

    SvaraRadera

Min blogglista