lördag 12 maj 2012

Jag gillar helgen...



det är hög mysfaktor!där lördagen startar med lite bak för att vi ska färskt bröd till frukost. Det slängs sedan i en massa maskiner tvätt men mycket är torktumling på så det mesta sköter sig själv:-) Lördag är sovmorgon för Jerker och jag har mys med barnen framför NicJR och Tim brukar springa fram och tillbaka till frukostbullarna och säga "smöör" och samtidigt teckna för smörgås och smör.


Igår kväll när vi också myste så gick Tim och hämtade en typ av kl i trä, sådan som vanligtvis finns i affären som pussel. Vi satt nog i 20 minuter där Tim bad mig upprepa olika nummer, själv säger han alla nummer från 1-8 och nu är framför allt siffran 5 populär för så många år är Tim. Alltid när han uttrycker en önskan att sitta och upprepa något, ja, då gäller det att hänga på. Känns som om dessa tillfällen kommer allt oftare och det är inte bara datorn.

I helgen ska jag och far i huset göra en inventering på de ord och fraser som faktiskt kommer från Tim. "Hej då, syns senare/sen" samt "Ledsen" är två saker som kommit ganska nyligen men det är mer och man glömmer så fort och egentligen ska vi ju göra allt för att förstärka det som faktiskt kommer.

Just nu sitter Tim väldigt tätt intill mig och försöker själv skriva på tangenterna samtidigt som han busskrattar till Fifi på TV och dessutom försöker få mig att sätta på Youtube på datorn...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Min blogglista